8.8.2017

השקרים הקטנים של התמונות הגדולות

השבוע, באחת ההרצאות שאני מעבירה, אמרה לי מישהי שאני לא נראית כמו בתמונות של עצמי.
הסברתי לה כמה דברים: התמונות שאני מצלמת ומעלה הן תמונות מהבוקר, כשאני אחרי מקלחת, פן ועם איפור טרי. וכמובן לפני יום עבודה מעייף.
בנוסף, אני משתמשת באפליקציה בשם FACETUNE בה אני משתמשת כדי להוסיף תאורה לתמונה וכדי להלבין את הרקע.
מעבר לזה, אני לא משתמשת בפילטורים או בפוטושופ. ראשית כי אני לא יודעת ולא מבינה את התוכנה הזו ושנית, ואפילו חשוב יותר, אני לא מאמינה בפוטושופ. אני נחרדת מכך שכל הנשים בתמונות עוברות ריטוש לרמה לא אנושית שהופכת אותן לסוג של ברבי רק כדי למכור לנו מציאות מדומה של נשים מושלמות (שאין לנו שום סיכוי להשתוות אליהן לעולם).
בדיוק כמו כאן בפרסומת של ביונסה ללוריאל, שהתמונות של לפני הריטוש דלפו בזמנו לרשת ועוררו באז מטורף.
מפה
חוץ מזה, כדאי לקחת בחשבון, שתמונות הרבה פעמים נחתכות, כך שהצופה ה"תמים" רואה בדיוק מה שהמצולם רוצה שיראו. בדיוק כמו כאן, כשמסביבי היו המון שקיות שופינג, סווטשירט לא סקסי בעליל והמון בלאגן לא מאורגן- אבל אתם נחשפתם ללוק עלאק צרפתי על רקע האייפל.



והכי "גרועות" בעיניי, הן אותן סלבס, שקמות בבוקר, מתקלחות, חופפות, עושות פן, מתאפרות במראה טבעי, לובשות כותונת נקיה ומגוהצת, חוזרות למיטה ומצטלמות בלוק- התעוררתי הרגע, כולי מהממת יבחושים...
בתמונה: עוד אחת שבדיוק התעוררה כך, עם שמלה של ראלף לורן ועל מיטה מסודרת למשעי ... 



אז, ממני אליכם- אל תאמינו לכל מה שאתם רואים. לכולם יש אג'נדה. וכולם (כן כן - כולם), עורכים את התמונות. מי פחות ומי יותר. אלו שרק מוסיפות תאורה ומלבינות רקעים ועד לאלו שהופכות לברבי בכבודה ובעצמה (הן רק לא מודות בכך).
אה, ועוד משהו- הן מגיעות בכל המידות...



נשיקות וחיבוקים,
ענת